Dana 15. svibnja 2025., u prostorijama škole, održan je intervju s učenikom 8.a razreda Antom Elezom, koji se istaknuo sudjelovanjem na brojnim školskim i izvanškolskim natjecanjima tijekom ove školske godine.
Tijekom razgovora učenik je podijelio svoja iskustva, dojmove i motivaciju za sudjelovanje u različitim natjecanjima iz matematike, fizike, geografije, kemije, tehničkog, vjeronauka i košarke. Posebno je istaknuo važnost upornosti, kontinuiranog rada i podrške učitelja te obitelji u postizanju uspjeha.
Intervju je proveden u sklopu školskog projekta promocije izvrsnosti među učenicima s ciljem poticanja ostalih učenika na aktivnije uključivanje u izvannastavne aktivnosti i natjecanja.
S kime smo danas ovdje? Predstavi nam se.
Ja sam učenik OŠ kneza Mislava, idem u 8.a razred, u slobodno vrijeme treniram.
Koji ti je najdraži, a koji najteži predmet i zašto?
Najdraži predmet mi je tjelesni jer inače volim sportove. Nemam najteže predmete, svi su posebni na svoj način i u svakom uživam, ali kad bih morao birati, izabrao bih biologiju zbog količine gradiva.
Kako raspoređuješ svoje vrijeme, ipak ideš na dosta aktivnosti i prolaziš s odličnim uspjehom?
Trudim se dobro isplanirati svoje vrijeme jer uz redovite školske obveze često imam i pripreme za natjecanja. Na početku tjedna napravim okvirni plan učenja – zapišem kad imam koje obaveze, a slobodno vrijeme rasporedim za ponavljanje gradiva i vježbanje zadataka. Najviše učim popodne, nakon škole, a ako imam puno toga, podijelim gradivo na manje dijelove kako ne bih sve učio odjednom. Također si ostavim malo vremena za odmor ili aktivnosti koje volim jer mi to pomaže da ostanem motiviran. Kad se približavaju natjecanja, više se fokusiram na to područje i trudim se učiti s razumijevanjem, a ne napamet.
Na kojim si natjecanjima sve sudjelovao ove godine?
Ove godine sudjelovao sam na natjecanjima iz matematike, fizike, geografije, kemije, tehničkog, vjeronauka i košarke. Trudio sam se dati svoj maksimum na svakom od njih i stekao sam puno iskustva.
Kakva su bila natjecanja na školskoj razini?
Natjecanja na školskoj razini bila su prilično lagana i dobro prilagođena onome što smo učili na nastavi. Većinu zadataka sam prepoznao iz vježbi koje smo radili u školi ili na dodatnoj nastavi pa sam se osjećao sigurno i pripremljeno. Nije bilo puno iznenađenja, a zadaci su bili jasni i razumljivi. Iako se uvijek trudim ozbiljno pristupiti svakom natjecanju, ovaj put sam se mogao opustiti jer sam znao da dobro poznajem gradivo. Bilo mi je zanimljivo sudjelovati i drago mi je što sam imao priliku pokazati svoje znanje u opuštenoj atmosferi.
Kako se pripremaš za natjecanja?
Za natjecanja se pripremam tako da redovito pohađam dodatnu nastavu i pažljivo pratim objašnjenja učitelja. Tamo rješavamo zahtjevnije zadatke i detaljnije obrađujemo gradivo koje se pojavljuje na natjecanjima. Osim toga, kod kuće dodatno vježbam rješavajući testove s prethodnih godina, što mi pomaže da se naviknem na tip zadataka i razinu težine. Ovakav način pripreme mi pomaže da bolje razumijem gradivo i budem sigurniji u svoje znanje. Trudim se rasporediti vrijeme tako da imam dovoljno vremena za učenje, ali i za odmor jer mi je važno ostati smiren i koncentriran. Volim izazove i natjecanja me motiviraju da dam svoj maksimum i naučim više nego što se traži na redovnoj nastavi.
Učiš li previše za to ili imaš nekog predznanja?
Imam dosta predznanja i to mi olakšava pripremu za natjecanja. Ipak, ne oslanjam se samo na ono što već znam, kao što sam rekao, redovito pohađam dodatnu nastavu i rješavam prošlogodišnje testove kako bih proširio znanje i bolje se pripremio za zahtjevnije zadatke. Smatram da je kombinacija predznanja i redovitog učenja najbolji način za uspjeh.
U kojim predmetima si sve prošao na županijsku razinu? Kako ti je bilo? Koliko si imao bodova?
Na županijsku razinu sam prošao iz matematike i ostvario sam 40 bodova, fizike 30 bodova, kemije 39, geografije 31, tehničkog 89,vjeronauka 53 i košarke gdje smo ekipno osvojili 3.mjesto. Na županijskim natjecanjima mi je bilo jako dobro i zabavno. Osim što sam imao priliku pokazati svoje znanje, upoznao sam i druge učenike sličnih interesa, što mi je bilo posebno zanimljivo. Atmosfera je bila poticajna, a iako je bilo malo treme, sveukupno sam uživao u iskustvu. Volim takva natjecanja jer mi pružaju izazov, ali i motivaciju da učim više i družim se s ljudima koji dijele iste interese. Upravo se pripremam i za državno natjecanje iz tehničke kulture. Veselim se državnom natjecanju jer je to velika prilika da pokažem svoje znanje i iskustvo stečeno kroz sve ove godine.
Čiju si podršku sve imao?
Tijekom priprema za natjecanja imao sam veliku podršku s više strana. Učitelji su mi puno pomogli kroz dodatnu nastavu, objašnjavanja i motivaciju. Roditelji i ostatak obitelji uvijek su me bodrili, brinuli se da imam mir i vrijeme za učenje, a prijatelji su me ohrabrivali i vjerovali u mene. Zajedno su mi svi dali dodatnu snagu i motivaciju da dam svoj maksimum.
Jesi li se dugo pripremao za natjecanja?
Da, počeo sam već u prvom mjesecu. Priprema je trajala duže, ali mi je pomogla da budem sigurniji i bolje riješim zadatke.
Što si očekivao od natjecanja?
Od natjecanja sam prvenstveno očekivao da prođem na županijsku razinu. To mi je bio glavni cilj i motivacija tijekom priprema. Nadao sam se da će se sav trud isplatiti i da ću pokazati dovoljno znanja za taj rezultat. Na kraju sam bio zadovoljan jer sam postigao upravo ono što sam želio.
Kako si se odlučio na natjecanja baš iz tih predmeta?
Za natjecanja iz matematike, fizike i kemije odlučio sam se zato što volim predmete koji uključuju logiku i računanje – uživam u rješavanju zadataka i traženju rješenja. Ostale predmete odabrao sam jer su mi zanimljivi po sadržaju, a dodatnu motivaciju dali su mi i nastavnici koji su me poticali i prenijeli mi ljubav prema svom predmetu. Njihova podrška i način rada učinili su mi pripreme još zanimljivijima.
Koje ti je natjecanje bilo najdraže?
Najdraže mi je natjecanje bilo iz vjeronauka.
Imaš li tremu prije natjecanja?
Nemam tremu prije natjecanja. Dobro se pripremim i to mi daje sigurnost pa nastupam smireno i fokusirano.
Koliko dnevno učiš?
Dnevno otprilike izdvojim jedan sat na učenje.
Što misliš za sebe, kakav si učenik?
Dobar sam učenik, ali uvijek težim da budem odličan. Trudim se i volim učiti.
Što planiraš poslije osnovne škole? Gdje se vidiš za 10 godina?
Nakon osnovne škole planiram upisati MIOC jer me zanimaju prirodne znanosti i smjer koji oni nude. Što se tiče deset godina u budućnosti, još nemam konkretan plan, ali volio bih se baviti nečim što me stvarno zanima i u čemu mogu koristiti znanje koje sada stječem.
Da možeš izbaciti jedan predmet iz školovanja, koji bi to bio?
Da mogu izbaciti jedan predmet iz školovanja, to bi bila biologija. Iako poštujem taj predmet, manje me zanima u usporedbi s ostalima pa bih radije imao više vremena za predmete koji me više zanimaju.
Zahvaljujemo učeniku Anti Elezu na izdvojenom vremenu i iskrenim odgovorima te mu želimo još mnogo uspjeha u budućim izazovima.